petak, 20. svibnja 2011.

Devil's food cake



Obožavam listati kuharice i uživati u mirisu koji imaju nove knjige. Listajući kuharicu Nigelle Lawson Kitchen, uživala sam u fenomenalnim slikama. Tamo negdje u sredini knjige naišla sam na recept koji je uistinu zaokupio sva moja osjetila. Devil's food cake. Naziv me zaintrigirao.  Kakvu to tortu jede vrag? U ovom slučaju čokoladnu.



Za kremu je potrebno
  • 125 ml vode
  • 30 g muscovardo šećera
  • 175 g maslaca narezanog na kockice
  • 300 g tamne čokolade narezane na komadiće

Staviti vodu, muscovardo šećer i maslac da se otope na laganoj vatri. Kada počne vrenje, maknuti s vatre i dodati komadiće čokolade. Pustiti par minuta da se čokolada otopi pa miješati dok se sve lijepo ne poveže. Nakon toga krenuti na izradu biskvita, a kremu svako toliko promiješati. U početku će biti jako rijetka, ali nakon otprilike dva sata bi već trebala biti dovoljno gusta da se može razmazati po biskvitu.

Budući da treba ispeći dva biskvita u kalupu promjera 20 centimetara, potrebno je dva puta po
  • 25 g kakaa (ukupno 50 g)
  • 50 g muscovardo šećera (ukupno 100 g)
  • 125 ml kipuće vode (ukupno 250 ml)
  • 62,5 g maslaca (ukupno 125 g)
  • 112,5 g glatkog brašna (ukupno 225 g)
  • 1/4 žličice praška za pecivo (ukupno 1/2 žličice)
  • 1/4 žličice sode bikarbone (ukupno 1/2 žličice)
  • 1 žličica ekstrakta vanilije (ukupno 2 žličice)
  • 1 jaje (ukupno 2 jaja)

Zagrijati pećnicu na 180°C. Dno kalupa obložiti papirom za pečenje, a stranice premazati maslacem. U posudi pomiješati kakao i muscovardo šećer, uliti kipuću vodu, pomiješati  i odložiti sa strane. Omekšali maslac miksati sa šećerom, dodati ekstrakt vanilije, jaje i prosijano brašno pomiješano sa praškom za pecivo i sodom bikarbonom. U tu smjesu dodati vodu s kakaom i šećerom pa kratko miksati da se sve poveže. Izliti u pripremljeni kalup i peći 20 minuta. Kada je biskvit pečen, pustiti 5 minuta  na rešetki u kalupu pa izvaditi. Cijeli postupak ponoviti za drugi biskvit.

Kada se biskviti ohlade, a krema donekle zgusne, može se složiti torta. Na pladanj za tortu staviti jedan biskvit okrenut gornjom stranom prema dolje. Premazati trećinom kreme i poklopiti drugim biskvitom (gornju stranu okrenuti prema gore). Premazati ostatkom kreme. Prepoznatljivi izgled ove torte je nemarno premazana krema, pa sam i ja podlegla trendu.


Ako želite, možete pročitati kako autorica u uvodnom postu opisuje tortu. Zbog tog opisa sam imala velika očekivanja, a na kraju sam ostala razočarana. Iako je biskivit jako ukusan i krema savršena, zajedno u kombinaciji daju poprilično dosadnu tortu. Vjerojatno bi kombinacija bila bolja da se čokoladna dosada razbije na primjer jagodama ili malinama. Svakako planiram isprobati tu varijantu - jedan biskvit i komadići voća u kremi. U slučaju da ne budem zadovoljna ni tom kombinacijom, reći ću vragu da mu kolač i nije baš nešto naročito.


Broj komentara: 8:

  1. Evo pretekal si me! I ja sam pravila ovakav kolac .Ja to zovem djavolski greh:)Zar nije ovo ultima uzivanje.Super je ispao;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Već dugo ju nisam radila, recept po kojem radim je drugačiji, ali spremam i ovaj pa možda idući put napravim ovu:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Za Nigellin "Devils Food Cake" sam vec cula po blogovima, ali i drugi nisu bili odusevljeni okusom torte... A meni, barem naizgled izgleda bas NJAMI...

    OdgovoriIzbriši
  4. Da sam barem ranije dobila tu informaciju ne bih ni radila. Ovako samo ostaje da isprobam verziju s voćem, jer biskvit i krema svakako imaju potencijala.

    OdgovoriIzbriši
  5. Meni ovaj kolač izgleda izvrsno i dobro je da si napisala da mu okus i nije baš takav jer bih se sigurno pripremila na što skorije isprobavanje. Kako god ti si ga super napravila i isto tako i izgleda !

    OdgovoriIzbriši
  6. I meni je izgledao izvrsno, vjerojatno je zato razočaranje bilo još i veće.

    OdgovoriIzbriši
  7. tako dobro izgleda, ne mogu vjerovati da nije fina!!??

    OdgovoriIzbriši
  8. Fina je, ali nije da se rastopiš od miline. Kao što sam već napisala i biskvit i krema su dobri, ali zajedno u kombinaciji ne daju wow efekt.

    OdgovoriIzbriši