četvrtak, 16. lipnja 2011.

Čokoladni kolač s tikvicama



Nisam kreativac u duši, ali svejedno idem na kreativne radionice. Kada su pred nešto više od godine dana krenule kreativne radionice u mjestu u kojem živim, odvažila sam se i otišla na prvu radionicu. Nije da sad imam neku stvaralačku i kreativnu žicu u sebi, već sam razmišljala da ću ako odem na prvu radionicu barem naučiti osnove. Sjećam se kako sam bila ponosna na zdjelicu s voćem koju sam izradila u decoupage tehnici. Najdraže mi je kada donesem doma neki rad, a suprug sav u čuđenju pita "to si ti napravila". Naravno da jesam, što je istinit odgovor. Doduše, pretpostavljam da on misli kako su motivi sa salvete zapravo nešto što sam nacrtala, ali nema veze, ne mora sve znati.


U ozračju kreativnosti i druženja po meni su falili još samo kolači. Stoga bih ponekad napravila nešto slatko za radionicu. Posljednji put kad sam bila pao je dogovor da će donošenje kolača na radionicu postati nepisano pravilo. Nakon toga sam propustila nekoliko radionica, jer su tematski bile vezane uz nakit (koji ne nosim) pa ne znam da li netko ima u planu danas donesti kolač. Za svaki slučaj, nešto ću napraviti.

Nisam trebala dugo razmišljati što ću napraviti. Ionako sam imala namjeru uskoro napraviti čokoladni kolač s tikvicama, a sada imam i konkretan razlog. Recept potječe s bloga Chocolate & zucchini i dorađen je posipom od lješnjaka. Jučer sam iz komentara na čoko muffine s tikvicama saznala da je doradu napravila Ana Marija (blog Da mi je nešto slatko), budući da sam za recept saznala preko foruma.



Tikvice se u kolaču ne osjete, a biskvitu daju sočnost. Da li ćete raditi sa lješnjacima ili samo pečen kolač posuti šećerom u prahu, na vama je da odlučite. Za biskvit je potrebno

  • 240 g glatkog brašnja
  • 60 g kakaa
  • 1 žličica sode bikarbone
  • 1/2 žličice soli
  • 180 g šećera
  • 115 g maslaca
  • 1 žličica ekstrakta vanilije
  • 3 jaja
  • 300 g neoguljenih naribanih tikvica
  • 180 g čokolade nasjeckane na komadiće

Ukoliko ste se odlučili za posip, potrebno je
  •  40 g smeđeg šećera
  • 70 g grubo sjeckanih oguljenih lješnjaka

Pomiješajte brašno, kakao, sodu bikarbonu, prašak za pecivo i sol. U drugoj posudi izmiksajte maslac sa šećerom (bijeli i smeđi) i vanilija šećerom. U tu smjesu umiksajte jedno po jedno jaje. Mješavnu suhih sastojaka umiješajte u smjesu s maslacem i jajima. Dodajte naribane tikvice i komadiće čokolade te pomiješati u kompaktnu smjesu. Kalup za tortu premažite maslacem i pobrašniti. Ulijte smjesu i zagladite ju, a po vrhu pospite mješavinu smeđeg šećera i lješnjaka. Pecite 1 sat na 180°C. Provjerite čačkalicom da li je biskvit pečen (kada zabodete čačkalicu u sredinu, ako je biskvit pečen, izvući ćete čistu čačkalicu). Pustite da se ohladi na rešetki.



Broj komentara: 11:

  1. Što prekrasan recept. Pozdrav, Marta.
    Moja dana u dan recepti

    OdgovoriIzbriši
  2. Mmm I love both chocolate zucchini recipes -- yummy!

    OdgovoriIzbriši
  3. Pravim sa sargarepom ali sa tikvicama jos nikad
    :)Sad se setih jednog divnog recepta..Punjeni cvet tikvice(videh cvet kod tebe na slici).Probacu:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala :)

    Džoli, jedva čekam da vidim kako ćeš puniti cvjetove. Svaka nova ideja je dobrodošla.

    OdgovoriIzbriši
  5. Prekrasan kolač!!! Jako volim kolače s tikvicama, redovno pravim mramorne muffine s tikvicama...Ovaj recept moram obavezno isprobati! :)

    OdgovoriIzbriši
  6. prekrasno izgleda, a posip je sve dignuo na drugu razinu

    OdgovoriIzbriši
  7. bravo za odlaske na kreativne radionice, to mi se baš sviđa ! Ne trebaš biti kreativac u duši da bi tamo otišla i radila ono što te zanima, družila se i na kraju nam poklonila i ovaj odličan kolač. Već sam u prošlom postu komentirala kako volim kombinaciju tikvica i čokolade, ovaj kolač je definitivno to, odličan !

    OdgovoriIzbriši