srijeda, 20. srpnja 2011.

Burek od sira



Neću ulaziti u analizu što se može zvati burek, a što je pita, jer nisam kompetentna. Našla sam recept kako napraviti tijesto i odlučila napraviti burek sa sirom. U glavi mi se već mota misao da ću, u slučaju uspjeha, uskoro napraviti i burek s jabukama. Zapravo najviše volim burek s jabukama, ali zadnji put sam ga jela u djetinjstvu. Sada su rijetke pekare koje ga rade, a i obično nije zadovoljavajuće kvalitete.


  • 500 g glatkog brašna
  • 1 žličica soli
  • 300 ml vode
  • 200 ml ulja
  • 200 g masti
  • 500 g svježeg sira

Rastopite mast pa dodajte ulje. Od brašna, soli i vode zamijesite glatko tijesto. Podijelite ga na pet jednakih dijelova pa svaki malo razvaljajte i stavljati u posudu s masnoćom. Pustite da odstoji pola sata (komadi tjesta trebaju sa svih strana biti u masnoći). Svježi sir posolite po ukusu.


Izvadite prvi komad tijestana namašćenu podlogu. Lagano ga razvucite dlanovima, a zatim krenite podizati i lagano razvlačiti krajeve tijesta. Na sredinu stavite četvrtinu nadjeva pa preklopite rubne dijelove kore preko sira. Odložite "paketić" sa strane. Izvadite sljedeću koru i razvucite ju na prethodno opisani način. Na sredinu stavite "paketić" od prve kore, na koju stavite četvrtinu nadjeva pa rubne dijelove preklopite preko toga. Postupak ponovite i s ostalim korama, s time da zadnju koru preklapate bez nadjeva. Pažljivo prebacite u namašteni lim i pecite otprilike 40 minuta na 200 stupnjeva.




Broj komentara: 16:

  1. obožavam burek! :) nije bitno kako se kaže i kako se zove, volim burek! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Super ti je sirnica;))), da sada ne pocne vjecita diskusija:), ali ja sam iz tabora 'sve su pite pitice, samo je burek pitac'. Burek je za mene sa mesom, ostale pite se zovu po punjenju. Kako god da ju zoves, stvarno je ista kupovna iz pekare (one iz buregdzinice su obicno u zvrku)!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja mislim da je najvažnija odluka, a onda sve ide svojim tokom. Pa ne treba za to fakultet:)
    Odlično si se snašla i sada očekujemo od tebe i one druge pite....
    I ja sam ti iz onog tabora sve su pite pitice itd... Ja pravim pitu i to sa oklagijom, čak sam postavila i video na svom blogu!

    OdgovoriIzbriši
  4. burek ti je savršeno ispao, bravo!

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala cure!

    Snježo, moram pogledati taj tvoj video.

    OdgovoriIzbriši
  6. Kako god da ga zoves, fantasticno izgleda. U mom kraju se samo pita sa mesom zove burek, ali znam da u drugim dijelovima i pitu sa sirom zovu burek - znaci nisi pogrijesila.

    OdgovoriIzbriši
  7. Dakle ovako.Moje drugarice kad vide kako aj razvijam koru z aburek padaju za nesvest.Dobro ajde da ne preterujemo njihoev kulinarske vestine su ono 2minutes noodle u mikrotalasnoj.Ali ucim ih polako i njie da se ne trude.A burek mnoge nisu ni jele dok ga nisu probale kod moje mame pa sad i neke kivi mame to prave:) Tvoj zigeld aodlicno i evo jede mi se;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Kod Snježe možeš videti jedan fenomenalan video zapis kako ona razvlači kore. Boli glava!
    Nisam još radila ovo već onaj sa gotovim korama, nema prostora gde, a tamo gde imam na velikom stolu mi trema mušema koju nemam. Odlično ti je ispao.

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala svima!

    Pogledala sam sinoć kod Snježe taj video. Nisam mogla doći k sebi od čuđenja kako prebacuje ono tijesto i vrti s njim.

    OdgovoriIzbriši
  10. Odlican je!
    Radila sam po ovom receptu,znam da je jako dobar.

    OdgovoriIzbriši
  11. I ja sam ga radila po ovom receptu i bila jako zadovoljna, onda posle još dva tri puta, pa me sada nešto volja napustila...:)Jeste da izgleda lako ali ima tu posla!

    OdgovoriIzbriši
  12. Vidjela sam da je recept bio na kuvarijacijama i zato sam se odlučila baš za njega.

    Meni je najteži dio bio prebacivati one zamotuljke na tanjur i vraćati ih na razvučenu koru.

    OdgovoriIzbriši
  13. burek ti je prekrasan a budući da si sama i kore radila, mogu te samo pohvaliti!!bravo!!

    OdgovoriIzbriši
  14. Odličan burek, meni izgleda predobro ! Iako volim pite i bureke u svim kombinacijama moj favorit je baš ovaj od sira. Nisam se još sama okušala napraviti ga, ali...., nikada se ne zna kada ću se i u to upustiti :)

    OdgovoriIzbriši