utorak, 8. prosinca 2015.

Medeni keksi


Blagdanski stol nezamisliv je bez keksića. Svake godine pladnju s keksima pridružim neki novi recept. S obzirom da sam dobila ukusan domaći med, odlučila sam napraviti medene kekse iz Velike knjige kolača. U originalu tijesto ne mora odmarati u frižideru, a kako sam htjela isprobati novi pečat za kekse, tijesto sam stavila u frižider na 2 sata. Najvažnije od svega je ne prepeći kekse, a što duže stoje, okus im je sve bolji. Možete ih čuvati zatvorene u limenoj kutiji do 4 tjedna.



  • 220 g meda
  • 100 g šećera
  • 50 g maslaca
  • 1 jaje
  • 500 g glatkog brašna
  • 12 g praška za pecivo
  • 1/2 žličice cimeta
  • 1/4 žličice mljevenih klinčića
Zagrijte med, šećer i maslac na laganoj vatri. Miješajte dok se sastojci ne rastope i povežu. Maknite s vatre, prebacite u posudu za miksanje i miješajte dok se napola ohladi. U prohlađenu smjesu umiksajte jaje (smjesa ne smije biti vruća da se jaje ne skuha) i brašno prosijano s praškom za pecivo i začinima. Smjesu istresite na pobrašnjenu površnu i zamijesite tijesto (tijesto je pomalo ljepljivo zbog meda, ali nemojte dodavati puno brašna). Tijesto spljoštite u disk, zamotajte u prijanjajuću foliju i stavite u frižider na dva sata. Ohlađeno tijesto razvaljajte na pobrašnjenoj površini na debljinu 7 mm. Izrežite željene oblike, stavite na lim obložen papirom za pečenje i pecite 10ak minuta na 180°C. Keksi su pečeni kad po rubu počnu dobivati boju. 

Ukoliko koristite pečate za kekse, na razvaljano tijesto utisnite pečate (pustite barem 1 cm razmaka između pečata). Pečat pobrašnite i ravnomjerno pritisnite. Uz pomoć rezača koji je malo većeg promjera nego pečat, izrežite kekse. 

Broj komentara: 29:

  1. Hvala za recept.Njih nikad dosta.Zanima me gde se mogu nabaviti pečati za keks? Da i hvala za savet da se pečat pobrašni.Pozdrav,
    Cale

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pečate sam kupila u Plodinama, moji su Zenkerovi. Bilo ih je za kupiti u Kiku i DM-u (ovi iz DM-a imaju natpise na njemačkom)

      Izbriši
    2. Sad pečata ima i u Intersparu, vidjela sam i u Mulleru, ali su dosta skuplji.

      Izbriši
  2. Obozavam keksice, mada sam ih ove godine malo zapostavila:) Divno izgledaju ovi tvoji medeni keksici:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Preko godine ih ne radim, ali u 12om mjesecu me uhvati manija za keksićima

      Izbriši
  3. Super ideja za pečat. Moram da napravim svoj ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Moram da ti kazem da izgledaju bas onako svetski:) I hvala za recept.

    OdgovoriIzbriši
  5. Divni!...vidjela sam pečate ovdje (u Bosni) koje ću morati ponijeti sobom nazad u Australiju. LIJEP POZDRAV iZ Brčkog

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ajde da nečeg nema ni u Australiji, mislila sam da smo samo mi zakinuti :)

      Izbriši
  6. Vec sam ih zamislila u kutiji sa praznicnim keksicima.:)))

    OdgovoriIzbriši
  7. Savrseno izgledaju :) moram nabavit pecate i na posao!

    OdgovoriIzbriši
  8. Toliko divnih recepata za keksice pred svaki bozic, ovi su pravo "medeni":)

    OdgovoriIzbriši
  9. Savršeno, baš savršeno izgledaju, nisu se raskeljili, nisu ništa, ma super!

    OdgovoriIzbriši
  10. Se ven ricas y elegantes,quiero probarlas,abrazos

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Feliz Navidad Éxito y alegrías junto a tu familia,abrazos

      Izbriši
  11. Feliz Natal!!! Que a manjedoura do seu coração esteja pronta para receber o Menino Jesus que irá nascer!!!
    Um ano novo repleto das bençãos de Deus!!!
    Doce abraço com carinho, Marie!

    OdgovoriIzbriši
  12. Nabavila sam ih u Emezetti a sad imam i rcp a tvoji predobri

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam danas u Italiji škicala jedan četvrtasti, ali sam se uspjela suzdržati :D

      Izbriši